Administrație locală, Fonduri Europene

Serviciile comunei Peștera vor fi digitalizate

Primăria Peștera a obținut fonduri europene prin Componenta 10 – Fondul Local din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență pentru implementarea proiectului „Digitalizarea serviciilor comunei Peștera”.

Primarul Nicoleta Vrabie a semnat, cu Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice și Administrației, contractul de finanțare aferent investiției privind digitalizarea serviciilor comunei Peștera, ce are o valoare de 1.902.506,88 lei cu TVA.

„Este un proiect important pentru comuna noastră care urmărește ca interacțiunea cu cetățenii să fie mult mai eficientă și să crească încrederea acestora în administrația locală. Printre serviciile ce vor fi oferite locuitorilor se află plata online a taxelor și impozitelor locale, astfel vor economisi timp pentru că nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze la sediul instituției”, a declarat primarul Nicoleta Vrabie.

Banii europeni au fost obținuți în cadrul componentei 10 – Fondul Local, Investiția I.1.2. – Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – ITS/alte infrastructuri TIC (sisteme inteligente de management urban/local).

Investiția presupune achiziționarea de echipamente IT și soft-uri necesare pentru a facilita interacțiunea cetățenilor cu administrația locală. Totodată vor fi create aplicații și platforme care vor veni în sprijinul locuitorilor, printre acestea se numără:

  • Platforma Urbis-SyncMap – compusă din zece componete care asigură un peisaj coerent dedicat serviciului Administrativ, cu funcționalități complete pentru serviciile de Urbanism, Cadastru, Patrimoniu, Drumuri și Infrastructură publică și alte servicii existente la nivelul instituției;
  • Aplicație suport pentru Poliția Locală;
  • Platformă cloud pentru utilizarea de către administrația locală – toate documentele care sunt pe rol în Primărie vor putea fi accesate și redistribuite către departamentele interne;
  • Birou unic virtual – cetățenii vor putea interacționa cu Primăria sub formă digitală, aplicația va asigura în timp real răspunsuri la unele întrebări;
  • Platformă de servicii publice digitale și Plata online a taxelor și impozitelor locale – se va afișa starea impozitelor și a amenzilor, posibilitatea de a depune cereri online pentru emiterea unor adeverințe și autorizații sau certificate de urbanism, integrarea cu serviciile de transport local etc;
  • Dotarea și funcționarea centrului de monitorizare în timp real a situației din comună – oferă acces în timp real la toate camerele, senzorii și alte dispozitive de colectare a datelor și sistem de monitorizare și siguranță a spațiului public.

 

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*