Administrație locală, Fonduri Europene

Compartimentul de asistență socială al Primăriei Târgușor va fi dotat cu echipamente digitale

Comuna Târgușor este beneficiară a proiectului ,,HUB de Servicii MMSS-SII MMSS”, Cod MySmis 130963, derulat de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS). Prin acest proiect administrația locală va primi un pachet de echipamente digitale ce va fi folosit de compartimentul de asistență socială din cadrul Primăriei. 

Proiectul „HUB de Servicii MMSS-SII MMSS”, Cod MySmis 130963 a fost demarat în luna aprilie 2021 de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României și cu Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială proiectul. Perioada de implementare este de 32 luni (aprilie 2021-decembrie 2023).

Proiectul este finanțat din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, în cadrul Programului Operațional Competitivitate 2014-2020 și urmărește crearea unui sistem informatic integrat în domeniul asistenței sociale și domeniile conexe, precum și îmbunătățirea activității serviciilor publice de asistență sociale (SPAS) de la nivelul a 3181 de unități administrativ-teritoriale(UAT).

„În cadrul ședinței de consiliu din luna septembrie am aprobat protocolul de colaborare între Ministerul Muncii și Solidarității Sociale și Unitatea Administrativ Teritorială Târgușor. În acest fel Primăria, mai exact compartimentul de asistență socială, va primi un pachet de echipamente precum: imprimantă multifuncțională, calculator, tabletă. De asemenea, ministerul ne va transmite și documentația tehnică, dar se va ocupa și de instalarea și configurarea echipamentelor hardware, integrarea componentelor și operaționalizarea infrastructurii instalate. În baza protocolului, Primăria se va angaja să pună la dispoziție spațiul necesar instalării, să asigure condițiile de funcționare pentru pachetul de echipamente. De asemenea UAT Târgușor va asigura nominalizarea a două persoane din structura UAT-ului din care cel puțin unul este asistent social care să primească echipamentele în folosință și să le utilizeze numai în legătură cu activitatea pentru care a fost pus la dispoziție”, a declarat primarul Mădălina Negru.

Perioada de derulare a protocolului de colaborare este de la data semnării de către ambele părți până la finalizarea perioadei de sustenabilitate a proiectului, respectiv decembrie 2028.

Obiectivele proiectului sunt: crearea platformei informatice E-asistență socială; dotarea serviciilor publice de asistență socială cu echipamente informatice necesare pentru utilizarea platformei informatice E-asistență socială; furnizarea de servicii de digitizare a dosarelor beneficiarilor de servicii sociale în vederea constituirii dosarelor electronice ale acestora; constituirea registrului electronic național al beneficiarilor de servicii sociale; posibilitatea accesării electronice a dosarului personal de asistență socială; posibilitatea accesării electronice a măsurilor de sprijin de care pot beneficia sau la care aceștia au dreptul; optimizarea fluxului de depunere a documentelor și de soluționare a solicitărilor în vederea obținerii beneficiilor în domeniul asistenței sociale; raportarea electronică a datelor din anchetele sociale obținute din culegerea prin terminale mobile (tablete).

Acest proiect va contribui la îmbunătățirea nivelului de competențe ale personalului care activează în sectorul asistenței sociale la nivel național contribuind astfel la consolidarea rețelei de asistență socială prin furnizarea de servicii adaptate nevoilor populației.

 

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*