Educație

Școala din Mereni a obținut fonduri europene pentru prevenirea abandonului școlar

Școala Gimnazială Nichita Stănescu Mereni se află printre cele 1391 de unități de învățământ la nivel național și printre cele 41 la nivel județean care a obținut fonduri pentru realizarea proiectului din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) – inițiat de Ministerul Educației și care face parte din cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată”.

Directorul instituției de învățământ, Georgiana Vână a semnat, la sfârșitul lunii septembrie, contractul de finanțare pentru proiectul din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), proiect ce va fi implementat în următorii trei ani la nivelul școlii.

Proiectul va fi finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Componenta15 Educație, runda 1 2022. Grantul obținut de Școala Gimnazială Nichita Stănescu Mereni are o valoare de aproximativ 280.000 de lei.

În cadrul proiectului se vor desfășura activități MATE, de prevenire, de intervenție, de compensare dar și digitalizarea procesului educațional. Activitățile MATE presupun analiza grupului țintă pentru identificarea elevilor cu risc ridicat de abandon și a cauzelor determinante. Astfel vor fi organizate dezbateri cu participarea cadrelor didactice și a specialiștilor (psiholog școlar), totodată vor fi analizate fișele de observare ale elevilor și părinților cu implicarea unui psiholog școlar.

Printre activitățile de prevenire ce se vor desfășura se află: achiziționarea unui container și racordarea acestuia la energie electrică și termică, conectare la internet, dotarea și mobilarea acestuia cu mobilier modular; Prietena mea, Școala – program în cadrul căruia se vor organiza activități tematice: lectură (șezătoare, bibliotecă digitală, prezentare de cărți etc), teatru (spectacole de teatru), competiții sportive (sah, fotbal, handball, atletism, dansuri populare și multietnice; excursii în județ pentru vizitarea unor obiective culturale; tabere în zone montane de câte 2-3 zile; cursuri de prim ajutor cu pariciparea reprezntanților Crucea Roșie, SMURD.

Activitățile de intervenție-remediere se vor realiza cu participarea cadrelor didactice din școală de limba română, limbi moderne, matematică, fizică, chimie, biologie care vor efectua cu elevii fișe de lucru, experimente și vor pune la dispoziția acestora dicționare, enciclopedii, atlase.

Activitățile de compensare presupun prevenirea și diminuarea fenomenlui PTS (părăsirea timpuie a școlii) prin implicarea autorităților școlare județene, autorităților locale (Primărei, Poliție, Biserică, Dispensar) și a familiilor.

Digitalizarea procesului educational se va realiza prin participarea cadrelor didactice la cursuri de formare, achiziționarea de abonamente pe platforme educaționale și realizarea unui produs final (revista școlii online).

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*