Primarul municipiului Medgidia domnul Dumitru Moinescu s-a intalnit la inceputul acestei saptamani, cu cetatenii orasului pentru a discuta masurile ce vor fi aplicate masinilor de mare tonaj, odata cu finalizarea drumului de centura. Au mai fost invitati sa participe reprezentantii firmelor care au ca obiect de activitate transport cu masini de mare tonaj, ai firmelor de distributie diverse produse, ai firmelor producatoare de materiale de constructii, agenti economici, politie.
in deschiderea intalnirii, edilul orasului a specificat ca la Medgidia sunt in plina desfasurare lucrarile la tronsonul IV din drumul de centura, in lungime de 2, 5 km care face legatura intre DJ 381 ( zona Valea Dacilor ) si zona Medgidia est unde isi desfasoara activitatea uzina Lafarge. Aceste lucrari se realizeaza in urma unui parteneriat intre administratia locala si Lafarge Ciment Romania.
Realizarea drumului de centura va elimina traficul cu masinile de mare tonaj in Medgidia. in prezent, peste 300 de masini de mare tonaj traverseaza zilnic zona centrala a orasului ceeea ce a condus la deteriorarea strazilor, infrastructurii, punand in pericol locuintele cetatenilor.
Primaria a realizat in perioada 10 13 septembrie un sondaj de opinie ce a urmarit surprinderea opiniei cetatenilor din municipiul Medgidia fata de aplicarea unei taxe de tranzit, folosirea parcarilor special amenajate pentru masinile de mare tonaj, aplicarea unui plan de masuri care sa interzica accesul masinilor de mare tonaj, reabilitarea si extinderea retelelor de utilitati (apa, canalizari, gaze), asfaltarea strazilor.
98 % din numarul persoanelor intervievate au spus ca au o parere buna si foarte buna despre initiativa primariei de a construi un drum de centura. La intrebarea : Cum considerati initiativa primariei de a interzice accesul masinilor de mare tonaj in oras?, 99% au raspuns ca este o initiativa buna si foarte buna. Comentariile lor la aceasta intrebare au fost : masinile de mare tonaj distrug drumurile si produc zgomot, aglomereaza mult traficul, se va reduce poluarea.
in chestionar a mai fost specificat faptul ca unele categorii de masini si utilaje, in cazuri exceptionale vor primi un permis de tranzit in oras si vor fi obligate sa plateasca o taxa.
91 % au fost de acord cu aceasta masura pentru ca oriunde in lume civilizatia se plateste si au propus ca banii sa fie folositi pentru amenajarea unor parcuri si locuri de joaca, parcari, intretinerea drumurilor.
in continuarea intalnirii a fost prezentat proiectul planului de masuri ce va fi aplicat dupa finalizarea drumului de centura cand masinile de mare tonaj care depasesc gabaritul de 7,5 to nu vor mai avea acces in oras. Traficul se va face din DJ 381 prin satul Valea Dacilor spre partea de est a orasului, pe langa unitatea militara, str. Fagului str. Progresului – zona Medgidia est. Restrictiile mentionate in proiectul de plan de masuri vor fi semnalizate prin indicatoare rutiere si indicatoare de orientare. Accesul in oras va fi permis doar pe baza unui aviz si vor fi eliberate doar in cazuri exceptionale.Soferilor care nu vor respecta masurile prevazute li se vor aplica sanctiuni.
Cetatenii prezenti la intalnire mai ales cei care locuiesc pe strazile traversate de masinile de mare tonaj au fost incantati de masurile propuse, spunand ca isi doresc liniste. Nu au prea imbratisat propunerile, reprezentantii firmelor de transport de mare tonaj care si-au exprimat temerile privind cresterea costurilor de transport .
Domnul primar le-a raspuns ca vor fi organizate intalniri si se vor purta discutii astfel incat dreptul la liniste cerut de locuitorii orasului sa se intalneasca cu dreptul oamenilor de afaceri acela de a isi desfasura activitatea in conditii optime.
Asteptam in continuare propunerile si sugestiile cetatenilor vis a vis de interzicerea accesului masinilor de mare tonaj in Medgidia, dupa finalizarea drumului de centura si repararea drumurilor din Medgidia, la adresa de email: primaria_medgidia@yahoo.com, site-ul www.emedgidia.ro sau la casuta postala a cetateanului amplasata la CIC.