Actualitate

Ministerul lasa producatorii de legume si fructe sa piarda banii europeni

Nici un eurocent din cei 1,5 miliarde de euro
destinate acestui sector risca sa nu intre in buzunarele producatorilor romani.
Romania poate pierde finantarea europeana pentru grupurile de producatori din
sectorul legume si fructe, pentru ca Ministerul Agriculturii conditioneaza
acest ajutor de o vanzare de cel putin un milion de euro anual. Suma este de
aproximativ 20 de ori mai mare fata de capacitatea reala de productie a
grupurilor autohtone.
Nu este exclus sa ajungem la o asemenea dezvoltare, in timp, dar acum nu
exista niciun grup de producatori care sa vanda legume si fructe de un milion
de euro anual”, a declarat, pentru NewsIn, presedintele Federatiei Nationale a
Producatorilor Agricoli din Romania (FNPAR), Viorel Matei. Sunt si voci care
sustin ca statul roman ar fi putut sa amane adoptarea acestui act normativ.
Acest ordin este prematur, nu trebuia elaborat. Pe de o parte, trebuia sa
asteptam aprobarea reformei din sectorul legume si fructe din cadrul Uniunii,
in functie de care vom modifica din nou legea. Pe de alta parte, trebuia sa
profitam de perioada de tranzitie pana in 2009 si sa facem legislatia in
functie de realitatea din teren”, spune fostul consilier in cadrul MADR,
Cornelia Ionescu.
Aceasta a precizat ca, pana la sfarsitul lunii iulie, Ministerul Agriculturii a
recunoscut 49 de grupuri de producatori din sectorul legume si fructe.
Fermierii romani nu doresc sa se asocieze si Ministerul Agriculturii ar fi
trebuit sa gaseasca o modalitate reala de incurajare. Chiar si grupurile
existente sunt diferite de cele din Uniunea Europeana, fermierii vand mai mult
separat, chiar daca apartin unui grup”, a explicat Cornelia Ionescu.
Scopul declarat al Comisiei Europeane este de a intari organizatiile de
producatori in fata marilor grupuri de distributie, pentru a-si negocia preturi
mai bune. Totodata, institutia urmareste introducerea unor mecanisme pentru
gestionarea crizelor si incurajeaza consumul de fructe si legume prin campanii
publicitare.

(Sursa: Adevarul)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*