La sfarsitul anului 2005, in presa romaneasca apareau primele materiale despre o investitie de proportii in turismul autohton derulata de un puternic grup de firme din Satele Unite ale Americii, in parteneriat cu omul de afaceri Constantin Samson. in acelasi an, firma americana achizitiona un domeniu de internet si lansa website-ul www.dglland.com, prin care isi prezenta portofoliul de realizari, dar si planurile de investitii pentru Romania, Republica Moldova si Ukraina. Particularitatile de exprimare din textele publicate pe website arata ca cititorii vizati sunt tocmai romanii, carora li se mai pregateste ceva. Pentru a credibiliza si mai mult proiectele firmei americane, autorii acestui scenariu de manipulare a pietei imobiliare au creat o retea de parteneri, pentru care au fost achizitionate domenii de internet in aceeasi perioada si au fost construite website-uri cu o grafica similara.
Cumparatorul domeniilor este un ucrainean rezident in Statele Unite ale Americii si nu firmele in cauza, asa cum s-ar fi impus, macar pentru pastrarea etichetei de mari investitori pe care se cazneste sa o vanda publicului controversatul afacerist Constantin Samson. Desi inca din 2005 pe site-ul DGL figureaza patru mari proiecte pentru Romania, firma administrata printre altii chiar de catre Samson personal, a reusit doar sa demoleze halele fostei fabrici Postavul din Azuga.
Site-ul oficial al DGL este postat pe un server american, fiind inregistrat de cetateanul ukraineean Ilia Reyner, rezident in SUA, actionar al unei firme din Cehia si administrator, alaturi de Daniel Rekitar si Constantin Samson, in firma romaneasca DGL Construct Solution SRL. Reyner a inregistrat in aceeasi perioada domeniile de internet ale unor firme care se regasesc pe website-ul dglland.com in calitate de parteneri ai developerului imobiliar american. Toate aceste produse electronice au drept caracteristica o abundenta de date despre stafurile rdquo;companiilorrdquo; in cauza, fiind bifate calitatile profesionale si educationale ale persoanelor implicate. La capitolul realizari, avem insa de-a face cu o lipsa totala a informatiilor concrete. Proiectele imobiliare realizate, denumite bombastic Springstowne Shopping Center”, 19-Luxury Condominiums Projectrdquo; sau AD One-Story Shopping Center”, nu sunt localizate decat prin fotografii frumoase, fapt care denota o pierdere a preciziei sesizate in prezentarea stafului si a partenerilor de afaceri. in plus, grafica simplista si stilul unitar al website-urilor rdquo;firmelor partenere”, textele care mai pastreaza ceva din topica limbii romane, lipsa detaliilor financiare pentru planurile de investitii si chiar lipsa informatiilor privind cotatia bursiera a companiilor, ne indica existenta unui scenariu de manipulare a pietei imobiliare din Romania. in economia website-ului dglland.com, proiectelor derulate in Romania li se acorda un spatiu generos, acestea deschizand rubrica rdquo;worldwide projectsrdquo;. Din cele patru proiecte anuntate (denumite, dupa cum urmeaza: Azuga Ski Resort project, Black Sea Plaza, Black Sea Tower project si Lovely Village project), doar primul contine referiri la locatia aleasa. Mai mult, proiectul Azuga este si singurul in care americaniirdquo; au investit pana in prezent.