Administrație locală

Proiectul „Digitalizarea serviciilor comunei Ostrov” a fost finalizat

Administrația locală a finalizat, în luna decembrie, proiectul „Digitalizarea serviciilor comunei Ostrov”. Fondurile pentru realizarea investiției au fost obținute prin Planul Național de Redresare și Reziliență în cadrul apelului de proiecte Pilonul IV – Coeziune economică, socială și teritorială, Componenta C10 – Fondul Local, Investiția I.1.2 –Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – ITS/alte infrastructure TIC (sisteme inteligente de management urban/local), Investiția I.1.3 – Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – puncte de reîncărcare vehicule electrice.

„Este un proiect prin care ne-am dorit să venim în sprijinul locuitorilor, să facem cât mai ușoară interacțiunea acestora cu administrația locală. Au fost achiziționate echipamente IT performante dar și soft-uri pentru compartimentele din cadrul Primăriei: taxe și impozite, registru agricol, fond funciar, asistență socială, arhivă electronică. De asemenea, prin această investiție a fost extins și sistemul de supraveghere video de la nivelul comunei și au fost achiziționate două stații electrice de încărcare”, a precizat pentru publicația noastră, primarul Niculae Dragomir.

În baza contractului de finanţare nr. 1322/05.01.2023 încheiat cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în calitate de Autoritate de Management pentru Planului Național de Redresare și Reziliență, Primăria Ostrov a primit fonduri în valoare de 2.195.407,53 lei pentru digitalizarea serviciilor administrației publice, pentru extinderea sistemului de supraveghere video de la nivelul comunei dar și pentru achiziționarea a două stații electrice de încărcare autovehicule.

Obiectivele generale urmărite au fost: creșterea gradului de satisfacție a cetățenilor față de administrația publică locală, asigurarea unui climat civilizat, curat și sigur pentru cetățenii comunității, compensarea decalajelor între mediul rural și cel urban, creșterea calității serviciilor publice și extinderea ariei de activitate a acestora.

Obiectivele specifice urmărite au fost: creșterea interacțiunii cu cetățenii comunității, încurajarea spiritului civic și a participării cetățenilor la actul de administrare, simplificarea procedurilor și scăderea timpilor de lucru și de așteptare în cadrul proceselor autorității publice locale, creșterea calității și gradului de utilizare a serviciilor publice comunitare, dezvoltarea infrastructurii de reîncărcare a autovehiculelor electrice și hybrid.

Proiectul a presupus achiziția și punerea în funcțiune a echipamentelor și infrastructurii (hard și soft): extindere sistem de monitorizare și siguranță a traficului, registratură electronică, infochiosk, sistem de înregistrare și emitere a documentelor, portal cetățeni, plata online a impozitelor și taxelor, ghișeu unic pentru mediul de afaceri, valorificarea obiectivelor de patrimoniu prin digitalizare sau reconstrucție digitală, stații de încărcare autovehicule electrice.

În cadrul proiectului, Primăria a extins sistemul de monitorizare și siguranță a traficului. Astfel, au fost montate 17 camere de supraveghere video și s-a înființat un centru de monitorizare în timp real a situației din comună ce va oferi acces în timp real la toate camerele, senzorii și alte dispozitive de colectare a datelor. De asemenea au fost montate, în localitatea Ostrov, două stații de încărcare a autovehiculelor electrice, ce au o putere de 85 kwați.

 

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*