Primăria Mircea Vodă a depus, în luna mai, o cerere de finanțare, în cadrul Planului Național de Redesare și Reziliență, pentru realizarea unui proiect ce are ca scop digitalizarea serviciilor publice. Cererea a fost aprobată, instituția va primi fonduri în valoare de 2.195.407,53 lei.
Autoritățile locale au solicitat finanțare din fondurile europene aferente Planului Național de Redresare și Reziliență în cadrul apelului de proiecte Pilonul IV – Coeziune economică, socială și teritorială – Componenta C10 – Fondul local, Investiția I.1.2 – Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – ITS/alte infrastructuri TIC (sisteme inteligente de management urban/local) pentru obiectivul de investiție: “Digitalizarea serviciilor comunei Mircea Vodă”.
Prin dezvoltarea infrastructurii TIC, în cadrul UAT Mircea Vodă se obține debirocratizarea sistemului administrativ, ceea ce va conduce implicit la un acces rapid la informații, la un process de comunicare eficientizat și nu în ultimul rând la economisirea resursei “timp” atât de importantă atât pentru contribuabil cât și pentru funcționarul public.
Transformarea comunei Mircea Vodă într-o comună inteligentă va avea urmări asupra inovării tehnologice, transporturilor inteligente, creșterii eficienței energetice și vieții cetățenilor. Comuna inteligentă va fi o sursă de servicii publice de calitate orientate către binele cetățeanului.
Investiția are ca scop simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni, îmbunătățirea cunoștințelor și abilităților personalului instituției, creșterea calității vieții prin instalarea unor camere de supraveghere video.
Proiectul vizează eficientizarea și digitalizarea interacțiunii cu publicul și cu mediul de afaceri (înființare web interactiv, plata online a impozitelor locale și a amenzilor, platformă pentru atragerea investitorilor, birou unic virtual pentru depunerea documentelor online și solicitarea informațiilor, programarea audiențelor online etc), informatizarea fluxurilor de lucru în mediul organizațional, dotarea instituției cu echipamente hardware, achiziție sistem de supraveghere video.
“Digitalizarea administrației publice reprezintă o condiție necesară a dezvoltării economice și sociale a întregii societăți și de aliniere la standardele internaționale. O oportunitate principală rezultată din implementarea proiectului propus este reprezentată de îmbunătățirea calității și gamei de servicii oferite comunității noastre, fiind incluși aici cetățeni individuali, grupuri sociale și operatori economici” a declarat primarul George Ionașcu.