Primăria Amzacea a depus, în luna mai, la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene o cerere de finanțare, în cadrul Planului Național de Redesare și Reziliență, pentru realizarea unui proiect ce are ca scop digitalizarea serviciilor publice. Proiectul se află în evaluare la minister.
Administrația locală a solicitat fonduri pentru proiectul “Digitalizarea serviciilor comunei Amzacea” prin Componenta 10 – Fondul local, Reforma I.1.2 – Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – ITS/alte infrastructuri TIC (sisteme inteligente de management urban/local) din Planul de Redresare și Reziliență al României (PNRR).
Prin proiect se urmărește reformarea și digitalizarea autorității publice locale integrând conceptul de “smart village” prin achiziția și punerea în funcțiune a unor pachete TIC integrate menite să eficientizeze, să digitalizeze interacțiunea cu publicul și cu mediul de afaceri si să informatizeze fluxurile de lucru în mediul organizațional prin imbunatatirea proceselor birocratice instituționale. Totodată se vor achiziționa și monta camera de supraveghere video pe raza comunei.
În cadrul proiectului vor fi achiziționate și două stații de încărcare pentru vehiculele electrice, cu două puncte de reîncărcare per stație, având amplasarea pe domeniul public al comunei Amzacea.
“Stațiile de reîncarcare vor fi puse la dispoziția utilizatorilor interesați în mod deschis, transparent și nediscriminatoriu, gratuit sau la un cost care va acoperi necesarul de energie și întreținere pentru a asigura funcționarea lor și nu vor fi generatoare de profit”, a precizat primarul Romică Stan.