Actualitate

Bani europeni pentru promovarea produselor agricole

Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR) va analiza propunerile de programe depuse de organizatiile profesionale si interprofesionale reprezentative interesate de promovarea produselor agroalimentare pe piata UE si in tari terte, iar pana pe 15 iunie 2014, acestea vor fi transmise CE pentru evaluare si selectie in vederea cofinantarii.

Potrivit informatiilor publicate pe site-ul MADR (www.madr.ro), organizatiile profesionale si interprofesionale interesate trebuiau sa transmita ministerului propunerile de programe pana la 15 aprilie 2014.
Comisia va anunta lista cu programele retinute pentru finantare pana cel tarziu la 15 noiembrie 2014. Pentru aceste programe, contributia UE nu va depasi 50% din costurile eligibile ale programelor, iar organizatiile din domeniul agroalimentar care propun programe vor participa la finantarea acestora cu minimum 20% din cheltuielile eligibile. In cazul programelor cu o durata de doi sau trei ani, contributia pe fiecare an de punere in aplicare nu poate depasi plafonul respectiv, iar pentru actiunile de promovare a fructelor si legumelor destinate copiilor in institutiile scolare din tarile UE, contributia financiara a UE este de 60% din costurile eligibile ale programelor de informare si promovare.
Potrivit ghidului de accesare a sprijinului financiar acordat pentru promovarea produselor agricole pe piata interna si in tari terte, bugetul national sustine diferenta de 30% din valoarea programelor, iar MADR are prevazuta pentru acest an o suma de 500.000 de euro. Sectoarele si produsele eligibile la cofinantare din bugetul national pe piata UE sunt fructele si legumele proaspete sau procesate, care au un buget de 120.000 de euro, respectiv de 140.000 de euro, vinurile cu denumire de origine protejata sau indicatie geografica protejata – cu 120.000 de euro si produsele lactate, cu un buget similar – 120.000 de euro.
Programele de promovare se realizeaza pe o perioada de cel putin un an si de cel mult trei ani de la data intrarii in vigoare a contractului incheiat cu Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura si organizatia al carei program a fost selectat de UE. Programul se imparte in etape de 12 luni.
Conform regulamentului european, pentru piata interna a UE se va acorda prioritate programelor de promovare care pun in evidenta avantajele produselor comunitare, in special in ceea ce priveste calitatea, valoarea nutritionala, precum si siguranta si reprezentativitatea productiei agricole si alimentare europene.
Sursa: www.telegrafonline.ro

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*