Raportul activitatii primarului Mariana Gaju pe anul 2010, prezentat locuitorilor comunei Cumpana

15 Februarie 2011, Iulia Flfan

Administratie locala

La sfarsitul saptamanii trecute, a avut loc la Caminul Cultural o dezbatere publica, cu privire la activitatile primariei in anul 2010. Cetatenilor le-a fost prezentata situatia bugetului de venituri si cheltuieli aferente anului trecut. Alaturi de autoritatile locale la intalnire au participat reprezentanti ai institutiilor din localitate.
Administratia locala s-a confruntat in 2010 ca si alte primarii din judet cu criza economica si sociala ale carei manifestari au provocat consecinte greu de contracarat. Bugetul de venituri si cheltuieli a fost structurat in asa fel incat sa acopere principalele probleme ale comunei, valoarea acestuia a fost de aproximativ 17, 6 milioane lei. Veniturile administratiei locale reprezinta taxele si impozitele locale, surse atrase pentru proiecte, sume alocate pentru angajatii primariei, pentru profesori, pentru beneficiarii de ajutor social. “Din taxele si impozitele locale s-au colectat aproximativ 7.000 lei, investitiile realizate in comuna au fost posibile cu fondurile atrase de la Uniunea Europeana si nu cu fonduri atrase de la cetateni”, a precizat Mariana Gaju.
Cheltuielile bugetare pe anul 2010 au constat in plata personalului (cadre didactice, angajati primarie etc.), a beneficiarilor de ajutor social, a bunurilor si serviciilor (iluminat public, utilitati etc.) si de asemenea, cheltuielile legate de investitii. 
Referitor la veniturile din taxe si impozite locale pe 2010, primarul a precizat ca a fost incasat un procent de 60% din taxa de habitat, 51% din taxa pe chirie terenuri, 87% din chirie pe spatii, 94% din taxa de concesiune, 90% din impozitul pe terenurile extravilane, 95% din impozitul pe terenurile intravilane  etc. De asemenea, in 2010 s-au declansat 250 de executari silite, cu o suma de recuperat in valoare de 400.000 lei, din care s-a incasat un procent de 24%. 
Mariana Gaju a prezentat in cadrul intalnirii proiectele demarate si finalizate anul trecut. Unul dintre acestea a fost construirea unor case sociale inclusiv infrastructura pentru 8 familii de rromi din Cumpana, proiectul fiind demarat la inceputul anului 2009 si finalizat in aprilie 2010. Valoare acestuia a fost de aproximativ 250.000 euro. Scopul acestui proiect a fost imbunatatirea calitatii vietii in randul comunitatii  rrome. Nici prescolarii din localitate nu au fost uitati de administratia locala, pentru desfasurarea in bune conditii a activitatii din Gradinita Sf. Maria, a fost demarat un proiect prin care a fost inlocuit sistemul clasic de incalzire cu un sistem ce utilizeaza energia produsa din surse regenerabile. 
De asemenea, autoritatile locale au demarat numeroase lucrari de infrastructura la nivelul comunei, dintre care amintim modernizarea Soselei Strajei, lucrare in valoare de aproximativ 1.250.000 lei, executata de SC RAJA Constanta. Reabilitarea acesteia a presupus modernizarea cailor de acces catre blocurile ANL. Un alt proiect privind infrastructura a fost extinderea retelei de canalizare, reabilitarea conductei de refulare pana la statia de epurare Constanta – Sud si rezolvarea problemelor legate de apele uzate. Lungimea retelei de canalizare fiind de 23, 8 km. 
Locuitorii au fost informati si cu privire la proiectele ce se afla in implementare in anul 2011. Unul dintre acestea este extinderea retelei de alimentare cu energie electrica, valoarea acestuia ridicandu-se la suma de aproximativ 500.000 lei. Investitia presupune amplasarea a 6 posturi de transformare a energiei electrice pe domeniul public al comunei, lucrarea fiind executata de ENEL DISTRIBUȚIE DOBROGEA SA. Termenul de finalizare este august 2011. 
in ceea ce priveste bugetul pentru anul in curs, potrivit primarului, acesta va fi de 32,6 milioane lei. ”Este un buget bun, care sper ca ne va fi suficient sa putem finaliza investitiile pe care le avem. Cresterea bugetului se datoreaza multitudinii de proiecte pe care le avem in derulare”, a precizat Mariana Gaju.
Pentru 2011, administratia locala si-a propus infiintarea unui centru multifunctional de asistenta socio-medicala, construirea unui Campus scolar de TIP 24 sali de clasa, extinderea retelei de alimentare cu apa cat si constructia unui Spital de boli cronice.

Album foto

  • Articole din editia din data de 15 Februarie 2011

  • Lefurile bugetarilor nu vor creste prea curand

    Administratie locala
  • Boc se gandeste sa demisioneze. Isarescu, premier?

    Administratie locala
  • 3.000 de oameni au demonstrat ca "IUBESC MANGALIA"

    Administratie locala
  • Alti 1000 de elvii din judet au invatat sa patineze weekend-ul trecut

    Administratie locala
  • Bugetul pe Medgidiei pe anul 2011, aprobat in sedina de Consiliu

    Administratie locala
  • Articole din aceeasi categorie

  • Obiective îndrăznețe în comuna Tîrgușor

    Administratie locala
  • Lucrări de pietruire a drumurilor din Comana

    Administratie locala
  • Modernizarea infrastructurii rutiere, prioritatea autorităților locale din Cobadin

    Administratie locala
  • Proiect pentru reabilitarea dispensarului din Negru Vodă

    Administratie locala
  • Fonduri guvernamentale pentru dezvoltarea comunei Saraiu

    Administratie locala
  • Medgidia, str. Republicii nr. 5, etaj 1
    Tel / fax: 0241810404
    Mobil: 0722721771