Fonduri Europene

Investitie din bani europeni de 4 milioane de euro in Portul Mangalia

Modernizarea Portului Manga¬lia este un exemplu de pro¬iect european de succes, a carui implementare incepe deja sa aduca beneficii comunitatii locale.
Primaria Mangalia a cules deja pri¬mele roade ale investitiei de peste 4 mi¬lioane de euro realizate cu fonduri europene, care a vizat modernizarea infrastructurii portului turistic din oras prin crearea unor cheiuri, pontoane si amenajarea unei alei de promenada. Astfel, marina, care are o capacitate de 146 de locuri de acostare, a adus la bu¬getul local, in cursul anului trecut, un venit de 200.000 lei. Potrivit unui raport facut public de primarul orasului, Clau¬diu Tusac, anul trecut, marina a gazduit aproape 100 de ambarcatiuni, iar inca¬sarile au provenit de la taxele platite de proprietarii velierelor, dar si de organizatorii mai multor regate care au avut ca punct de plecare Portul Mangalia.
Proprietarii ambarcatiunilor de lux mai au la dispozitie, pe litoralulul romanesc, doar doua marine in care isi pot ancora navele de agrement: marina din Portul Turistic Tomis, Con¬stanta, in cazul careia lucrarile nu au fost inca finalizate, si marina din Eforie Nord, care apartine afaceristului George Copos. incasarile de pe urma marinei din Mangalia au fost folosite de auto-ritatile locale pentru cheltuielile curente de intretinere a obiectivului, restul ba¬nilor fiind distribuiti spre investitii si proiecte. Pentru cresterea atractivitatii Portului Mangalia, in luna mai a acestui an, consilierii locali au aprobat o hota¬rare care vizeaza diminuarea tarifelor de acostare cu 5%-20%, in functie de dimen¬siunile iahtului, spulberand astfel concu¬renta celorlalte doua marine romanesti. Primarul Tusac a declarat ca masura a fost luata pentru ocuparea portului la o capacitate cat mai mare, dar si in vede¬rea alinierii tarifelor la conditiile econo¬mice actuale. &Portul Turistic din Mangalia a devenit astfel cel mai accesibil din Romania”, a declarat Tusac.
Investitia, in valoare de peste 4 mili¬oane de euro, din care 650.000 de euro au reprezentat partea de cofinantare suportata din bugetul local, a fost inau¬gurata in 2008 si si-a propus, inca de la inceput, imbunatatirea calitatii ofertei turistice in sudul litoralului romanesc si atragerea in zona a turistilor cu posi¬bili¬tati financiare mari. Lucrarile de moder¬nizare au inceput in 2006, dupa ce Con¬siliul Local Mangalia a reusit, cu spriji¬nul Agentiei de Dezvoltare Regio¬nala Sud-Est Braila si al Ministerului Integrarii Europene, sa obtina printre primii bani europeni. Proiectul &Port Turistic Mangalia” a vizat refacerea de la zero a infrastructurii existente in ve¬derea dez¬vol¬tarii agrementului nautic si a tu¬rismului de croaziera in zona de sud a litoralului romanesc. Proiectul a trecut prin mai multe comisii nationale, fiind recomandat spre finantare pe locul 14, dintr-o lista de 150 de proiecte depuse la autoritatile locale din tara. Implemen¬tarea proiectului a vizat: executare lu¬crari de amenajare, reabilitare si modernizare a infrastructurii de acces pen¬tru transport naval, activitati de pro¬movare a proiectului si activitati de co¬ordonare a implementarii. Recon¬structia Portului Turistic Mangalia a inclus si un dig de protectie a vi¬itoarei investitii.
Anul acesta, administratia locala a deamarat Proiectul &Mangalia – produs turistic in¬tegrat”, pentru care va incerca obtine¬rea unei finantari europene prin Programul Operational Regional 2007-2013. Prin acest demers, autoritatile locale incearca sa gaseasca cea mai eficienta formula de promovare a statiunilor din sudul litoralului, printre care se numara si Mangalia, intrucat aceasta zona a pier¬dut prea mult teren in fata statiunii Mamaia, unde se concentreaza peste 70% dintre turistii care isi petrec vacanta pe litoralul romanesc.
Proiectul, a carui valoare este esti¬mta la aproape un milion de lei, consta in elaborarea unor materiale de in¬formare si promovare a sudului lito¬ralului si are in vedere convingerea ope-ratorilor din turism sa lanseze pe piata oferte tentante pentru turistii romani si straini. Materialele pro¬motionale ur¬mea¬¬za sa fie distribuite la targurile si expozitiile internationale la care va par-ticipa Asociatia Litoral, in cursul anului viitor.
(Sursa: Financiarul)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*