Avionul prabusit la Tuzla nu a mai luat ţnaltime

20 Iulie 2010, Redactia

Actualitate

Anchetatorii asteapta rezultatele expertizei tehnice privind accidentul aviatic din 5 iulie de la Tuzla, soldat cu moartea a 12 militari, aceasta fiind piesa de baza in elucidarea cazului, dupa ce pilotul a declarat anchetatorilor ca desi a facut manevrele necesare, aeronava nu a mai luat altitudine.
Au supravietuit accidentului capitanul Daniel Balsanu, pilotul aeronavei, si maistrul militar clasa a IV-a, Marius Nazare, cei doi dand declaratii in legatura cu cele intamplate pe aerodromul din Tuzla au declarat, luni, surse judiciare.
Balsanu a fost externat din Spitalul Militar, insa Nazare se afla in continuare internat. Pilotul aeronavei a declarat anchetatorilor ca, in timp ce efectua manevra de a lua altitudine, aeronova nu a putut urca, neputand explica motivul ce a determinat pierderea din inaltime.
Astfel, procurorii Sectiei Parchetelor Militare din cadrul Parchetului inaltei Curti de Casatie si Justitie asteapta rezultatele expertizei tehnice in cazul prabusirii aeronavei, care este efectuata de Ministerul Apararii Nationale.
in opinia specialistilor, expertiza va elucida cauzele producerii catastrofei, respectiv daca s-a efectuat o comanda gresita, daca vreun motor a cedat etc.
in 5 iulie, Ministerul Apararii anunta ca in urma accidentului de la aerodromul din Tuzla si-au pierdut viata patru militari din cadrul Fortelor Aeriene si opt din cadrul Fortelor Navale.
Acestia sunt: comandorul Nicolae Jianu (comandantul Scolii de Aplicatie pentru Fortele Aeriene "Aurel Vlaicu" din Boboc), care avea 49 de ani, era casatorit si avea doi copii, locotenent-comandor Catalin Vicentiu Antoche (34 de ani), care era casatorit si avea un copil, locotenent Lavinia Guita (26 de ani), necasatorita.
in accidentul aviatic si-au pierdut viata si maistrul militar clasa I Razvan Ranghet, care avea 43 de ani, era casatorit si avea doi copii, locotenent Liviu Antim, care avea 27 de ani si era necasatorit, maistrul militar clasa a II-a Florin Claudiu Cismasu, care avea 34 de ani, era casatorit si avea doi copii.
De asemenea, in accident au murit si maistrul militar clasa a II-a Catalin Radoi, care avea 36 de ani, era casatorit si avea un copil, maistrul militar clasa a III-a Badut Papuc, care avea 29 de ani si era necasatorit, fruntasul Constantin Vladut Sarman, care avea 26 de ani si era necasatorit, fruntasul Marius Catalin Chioveanu, care avea 22 de ani si era necasatorit, fruntasul Cosmin Furtuna, in varsta de 28 de ani, necasatorit, si soldatul Cosmin Florescu, in varsta de 25 de ani, necasatorit.
Lavinia Guita, decedata in accident, era copilotul aparatului, corpul ei fiind gasit carbonizat la 150 de metri de aeronava.
Investigatiile de la fata locului au relevat faptul ca femeia a fost aruncata din avion la momentul impactului cu solul, ea fiind surprinsa de explozia produsa.
Avionul Antonov AN 2 era de fabricatie poloneza, aflandu-se in uzul fortelor aeriene din 1992. Capacitatea avionului este de 12-17 persoane, variind insa in functie de greutatea pasagerilor.
in 5 iulie, avionul a realizat cinci curse cu militari din Fortele Navale si Terestre, care executau lansari cu parasuta. in cursa care s-a prabusit se aflau 14 persoane, fiecare militar avand echipament pentru parasutare, iar fiecare rucsac avea 15 kilograme.
Alti aproximativ 40 de militari isi asteptau randul pentru a executa salturi.
Altitudinea de la care aparatul s-a prabusit, potrivit calculelor preliminare, este de aproximativ 30 de metri.
Potrivit primelor cercetari, pilotul ar fi sesizat ca aparatul se ridica cu greu de la sol si ar fi incercat sa-l redreseze, insa din cauza altitudinii mici nu a avut spatiu de manevra, iar avionul a cazut "pe burta", totodata rezervoarele cu carburant, aflate sub aripi, au luat foc.
Anchetatorii au identificat toate victimele accidentului de la Tuzla, au incheiat cercetarile de la fata locului - strangerea de probe si culegerea de imagini, inclusiv din elicopter - la dosar fiind depuse si rezultatele necropsiilor.
Totodata, procurorii au dispus efectuarea unei expertize tehnice privind accidentul.

Articole din editia din data de 20 Iulie 2010

  • Avionul prabusit la Tuzla nu a mai luat ţnaltime

    Actualitate
  • 127.000 de romÔni ţsi sarbatoresc azi ziua onomastica, de Sf. Ilie

    Actualitate
  • Opera din Constanta, desfiintata

    Actualitate
  • Concedieri la Independenta si 23 August

    Actualitate
  • Velierul äSea Cloudö a oprit la Constanta

    Actualitate
  • Articole din aceeasi categorie

  • Sistem de chirurgie laparoscopic─â videoghidat─â de ultim─â genera╚Ťie la Spitalul Municipal Medgidia

    Actualitate
  • Sprijin financiar lunar de la stat pentru fermierii care angajeaz─â tineri pentru cre╚Öterea for╚Ťei de munc─â ├«n agricultur─â, acvacultur─â ╚Öi industria alimentar─â

    Actualitate
  • Daun─â total─â ├«n livezile din jude╚Ťul Constan╚Ťa

    Actualitate
  • Consumul de alcool in randul tinerilor si numarul sarcinilor nedorite, in crestere; Specialisti: Romania are cea mai tanara bunica din lume

    Actualitate
  • ANAF recunoaste ca MULTINATIONALELE fraudeaza statul ROMsN!

    Actualitate
  • Medgidia, str. Republicii nr. 5, etaj 1
    Tel / fax: 0241810404
    Mobil: 0722721771