Servicii publice on-line pentru locuitorii din Eforie

24 Mai 2016, Daniel Marinescu

Administratie locala

Luni, 16 mai, la sediul Centrului de Relatii cu Publicul Eforie Sud al Primariei Orasului Eforie, a avut loc prezentarea sistemului TIC (TIC - sistem care foloseste Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor) de interoperabilitate din cadrul proiectului "Cresterea Interoperabilitatii Sistemelor Informatice in Cadrul Primariei Orasului Eforie". In cadrul prezentarii s-au delatiat avantajele utilizarii acestui sistem si a avut loc o sesiune de informare cu privire la modul de utilizare a modulelor sistemului.
Proiectul "Cresterea interoperabilitatii sistemelor informatice in cadrul Primariei Orasului Eforie" a fost finantat in cadrul Programului Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice (POS CCE) 2007 2013, Axa Prioritara III "Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor pentru Sectoarele Privat si Public", Domeniul de Interventie 2 "Dezvoltarea si Cresterea Eficientei Serviciilor Publice Electronice" Operatiunea 2 " Implementarea de sisteme TIC in scopul cresterii interoperabilitatii sistemelor informatice si asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar", contributia Primariei Eforie fiind de 2%.
Obiectivul general al proiectului a vizat cresterea productivitatii si calitatii serviciilor administratiei locale din Regiunea de Dezvoltare Sud-Est prin implementarea de sisteme TIC care asigura cresterea interoperabilitatii sistemelor informatice.
Obiectivul specific a presupus implementarea unui sistem TIC in cadrul Primariei Eforie cu scopul cresterii interoperabilitatii sistemelor informatice.
Grupul tinta al proiectului este format din populatia Orasului Eforie - 10.038 de locuitori si agentii economici care isi desfasoara activitatea in orasul Eforie - 736 de intreprinderi, dintre care 388 in Eforie Nord iar 348 in Eforie Sud.
Beneficiarii directi ai proiectului sunt: personalul angajat in cadrul Primariei Eforie implicat in exploatarea aplicatiei TIC de interoperabilitate, Ministerul Telecomunicatiei si Tehnologiei Informatiei, turistii care viziteaza statiunile Eforie Nord si Eforie Sud prin cresterea gradului de informare a acestora.
Situatia inainte de implementarea sistemului TIC
La nivelul primariei Eforie functioneaza o serie de aplicatii informatice, in ceea ce priveste interactiunea cu cetaatenii precum si gestionarea informatiilor despre cetateni si interoperabilitatea intre aplicatii, nu exista un sistem care sa permita accesul cetatenilor la informatiile utile acestora in timp real.
Prin structura informatica existenta era acoperita o parte din spectrul de aplicatii necesare pentru a oferi un real sprijin in activitatea zilnica primariei, insa, mai putin era asigurat un modul de interfatare cu cetatenii si un sistem care sa integreze toate aplicatiile existente.
Functionarea Sistemului Informatic
Prin intermediul acestuia vor fi oferite Servicii prompte cetatenilor, mediului de afaceri, aglomeratia si cozile vor fi inlocuite cu un portal electronic prin intermediul caruia vor putea fi completate formulare si depuse cereri online.
Astfel, prin intermediul Modulului de Taxe si impozite, dupa o inregistrare in sistem care se va realiza la sediul Primariei pe baza unei cereri, cetatenii vor putea vizualiza sumelor de plata catre Bugetul local, vor putea realiza plata online a taxelor, a impozitelor si vor putea urmari evolutia dosarelor de urmarire silita.
De asemenea, interoperabilitatea portalului cu aplicatia de registratura existenta in cadrul Primariei, orice persoana care a depus un document la Registratura Primariei Eforie isi poate urmari prin intermediul Portalului stadiul cererii.
Prin intermediul infochioscului utilizatorii portalului pot avea acces la functionalitatile acestuia, in functie de drepturile de acces obtinute. De asemenea, orice contribuabil inregistrat, dar care nu are acces la internet poate apela la infochisc pentru a putea face plata online a taxelor si impozitelor sau poate verifica stadiul unei cereri depuse.
Portalul este format din mai multe module, unele dintre aceste module interoperand cu aplicatiile deja existente in cadrul primariei:
Modulul Evenimente - aceasta sectiune este dedicata prezentarii evenimentelor ce urmeaza sa se desfasoare in Orasul Eforie.
Modulul Registratura - in modulul registratura, dupa autentificarea pe pagina de portal, se poate verifica starea unei cereri depuse anterior la primarie.
Modulul Licitatii - in aceasta sectiune se vor putea vedea informatii despre licitatiile existente in cadrul primariei Eforie si stadiul lor.
Modulul Taxe si impozite - acest modul este interoperabil cu aplicatia de taxe si impozite existenta in cadrul Primariei. Prin intermediul acestui modul contribuabilii, dupa o inregistrare prealabila in sistem, pot efectua plata online a impozitelor, taxelor si dosarelor de urmarire silita, pot vizualiza platile efectuate si pot vizualiza patrimoniul (lista cuprinzand cladirile, mijloacele de transport, terenurile sau alte bunuri ale utilizatorului).
Modul Utile - in sectiunea utile se pot gasi numeroase informatii pentru vizitatorii site-ului cum ar fi locatii ale sucursalelor diferitelor banci, locatii pentru farmacii sau puncte de prim ajutor/spitale, monumente, etc.
Modul Sugestii si reclamatii - acest modul este structurat sub forma de forum si permite diverse discutii pe teme variate legate de primaria Eforie sau de oricare din sectiunile portalului.
Modul E-mail - acest modul permite anagajatiilor Primariei Eforie sa aiba acces la sistemul de mail existent in cadrul Primariei prin intermediul portalului.
Printre beneficiile asteptate prin implementarea portalului se numara: imbunatatirea calitatii si diversificarea serviciilor oferite catre cetateni, furnizarea de servicii publice on-line de calitate catre cetateni; transparenta si eficienta in relatia cu cetatenii, standardizarea procedurilor de lucru si consolidarea structurilor de date; vizibilitatea si calitatea imaginii Primariei Eforie si angajatilor acesteia in comunitatea locala si guvernamentala; reducerea birocratiei si descongestionarea institutiilor publice, crearea de noi canale de acces si comunicare pentru cetatean, reducerea cozilor si a blocajelor la ghiseu.
In concluzie, acest Sistem de interoperabilitate implementat este un sistem informatic integrat care este conceput sa ofere servicii publice online pentru cetateni si in acelasi timp sa sprijine activitatile tuturor entitatilor/departamentelor din cadrul Primariei Orasului Eforie.

Articole din editia din data de 24 Mai 2016

  • Ministerul Educatiei: Aproape 188.000 de elevi de clasa a VI-a au sustinut proba de Limba si comunicare la Evaluarea Nationala

    Administratie locala
  • Tehnocratii vorbesc mult si fac putin pentru reglementarea salarizarii

    Administratie locala
  • Fonduri de la CJC pentru reabilitarea Scolii Generale nr. 1 din Pecineaga

    Administratie locala
  • Minihotelul din Negru Voda va fi reabilitat

    Administratie locala
  • Amenajare centru civic in Viroaga

    Administratie locala
  • Articole din aceeasi categorie

  • Ședința ordinară a lunii octombrie, desfășurată în municipiul Medgidia

    Administratie locala
  • Amenajare stadion și bază sportivă în Tuzla

    Administratie locala
  • Strada Școlii și strada Bisericii din localitatea Răzoarele vor fi asfalate

    Administratie locala
  • Toamnă bogată în lucrări la Cobadin

    Administratie locala
  • Construire pasarelă pietonală în Peștera

    Administratie locala
  • Medgidia, str. Republicii nr. 5, etaj 1
    Tel / fax: 0241810404
    Mobil: 0722721771