Boagiu: O mie de kilometri de cale ferata vor fi inchisi si alti 4000 inchiriati operatorilor private

29 Martie 2011, Dorin Mincu

Actualitate

"Sunt 1.000 de kilometri pe care nu mai circula niciun tren si nu exista bani pentru mentenanta. Vom avea 5.000 de kilometri, din care 1.000 kilometri se inchid si restul vor fi scosi la licitatie, iar firmele private vor opera si se vor ocupa de intretinerea liniilor. Reteaua totalizeaza in prezent 20.000 de kilometri", a spus Boagiu la seminarul "Cum va arata infrastructura Romaniei in 2013", organizat de Ziarul Financiar. Potrivit ministrului, companiile feroviare de stat au acumulat in ultimii 10 ani datorii echivalente cu 1% din PIB, iar decizia de a inchide sau a inchiria liniile de cale ferata va duce la scaderea costurilor cu mentenanta ale CFR SA. intrebata cand va fi pusa in aplicare, Boagiu a raspuns: "de indata ce Guvernul va aproba listele cu liniile". 
Ministrul a adaugat ca in acest an CFR SA a primit de la bugetul de stat 136 milioane euro, la care se adauga 500 milioane euro din fonduri europene. intr-un proiect de hotarare de Guvern elaborat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) se propune sa fie inchisi 1.474 km de infrastructura feroviara excedentara, sumele rezultate in urma casarii si dezmembrarii urmand sa fie utilizate de CFR SA pentru intretinerea retelei. Guvernul s-a angajat in urma negocierilor cu FMI sa inchida 20% din liniile de cale ferata aflate in administrarea CFR SA, reprezentand aproximativ 4.000 de kilometri, daca nu gaseste un investitor care sa realizeze intretinerea acestora si care va fi selectionat in urma unor licitatii. 
Totodata, potrivit unui alt proiect al MTI, consiliile judetene vor putea inchiria de la CFR SA, pentru transportul local, liniile nefolosite de operatorul feroviar si vor avea posibilitatea sa stabileasca rute suplimentare fata de cele impuse de Ministerul Transporturilor. Operatorii feroviari privati pot inchiria linii locale de la CFR SA pentru o perioada de 5-10 ani, in functie de perioada necesara amortizarii sumelor pe care firma se angajeaza sa o aloce pentru reparatii capitale si/sau investitii in infrastructura si material rulant.

Articole din editia din data de 29 Martie 2011

  • Ministerul Mediului sfideaza localitatile fara spatii verzi

    Actualitate
  • Reabilitarea unei cladiri cu risc seismic din orasul Harsova

    Actualitate
  • Proiecte pentru modernizarea orasului Eforie

    Actualitate
  • Proiecte pentru modernizarea orasului Eforie

    Actualitate
  • RAJA schimba conducta de canalizare din Orasul Navodari

    Actualitate
  • Articole din aceeasi categorie

  • Guvernul Orban și-a asumat răspunderea pentru alegerea primarilor în două tururi

    Actualitate
  • Legea construcțiilor va fi modificată major, în curând: Se simplifică procedurile de obținere a autorizațiilor și avizelor

    Actualitate
  • Guvernul a adoptat rectificarea bugetară / Un miliard de lei tăiat de la Educaţie / Dăncilă: Sunt reanalizate cheltuielile de personal, supraestimate iniţial

    Actualitate
  • Petre Daea: "Romania se afla pe primul loc în UE la producţia de miere şi pe doi la numărul de familii de albine"

    Actualitate
  • Sistem de chirurgie laparoscopică videoghidată de ultimă generație la Spitalul Municipal Medgidia

    Actualitate
  • Medgidia, str. Republicii nr. 5, etaj 1
    Tel / fax: 0241810404
    Mobil: 0722721771